• Jonathan Shiek

Gelagat 2 Lelaki, Bila Ibu Pesan Suruh Kemas Rumah

Sudah menjadi satu kelaziman pada kita untuk mengemas rumah bila kita ditinggalkan oleh ibu bapa. Etika tersebut kita juga perlu memepuk dalam diri kita sendiri untuk menjaga kebersihan.  Tapi, memang lumrah kehidupan akan ada saja ibubapa menyuruh anak-anak mereka untuk mengemas rumah.

Tak terkecuali dengan sebuah video ini, telah dimuatnaik di laman Twitter milik @DearAliaa apabila terdapat dua orang lelaki turut mengalami perkara sama. Berdasarkan dari video pendek tersebut, wanita berkenaan memberikan dailog kepada video dengan berkata “Tolong kemas rumah mama nak keluaq sat”. Bila tiba masa mamanya hendak pulang “ Mama dah otw balik, rumah kemas dak lagi ?”, katanya.

“Tolong kemas rumah mama nak keluaq sat “ Berjam jam kemudian “mama dah otw balik , rumah kemas dak lagi ?“ pic.twitter.com/8TrpNwwMhA — Ayaa (@DearAliaa) December 30, 2020

Tak dinafikan mengemas rumah bukanlah perkara kebanyakkan golongan muda suka lakukan sekarang. Tapi, dalam video tersebut, dilihat dua lelaki berkenaan nampak sangat gigih untuk mengemas rumah sehingga siap. Hebat betul gabungan kedua-dua adik-beradik ini.

Ada diantara netizen yang telah menonton sehingga menerima 55.1k tontonan umum menerusi laman akaun Twitter berkenaan.

Hahaha kadang² pun macam ni😂 https://t.co/JDOCnVTXpD — عطيفه (@nratfhash) December 30, 2020
hahahahaha can relate😂 https://t.co/e2Gmz5ELL2 — 🤍 (@hafizahzarif) December 30, 2020
Aku pernah wat camni hahahha. Kabot sikit lah https://t.co/3y8ZOsqUBV — 💤 (@zahinvittt) December 30, 2020

Sumber artikel asal dari HCL 

0 views0 comments